pátek 28. března 2008

Mono - to je ono!

Barvy léčí. Barvami se vyjadřujeme. Každá barva nese nějaký emocionální náboj. Barvy ovlivňují naše vnímání a chování a - ať se vám to líbí nebo ne - je s námi pomocí nich manipulováno; většinou s tím cílem, abychom se dobrovolně rozloučili s těžce nabytými penězi a abychom se následně ptali proč vlastně...



Většina z nás vnímá barvy v kontextu ostatních barev a kombinace odstínů jen rozšiřuje výrazové možnosti, které barvy skýtají. Je normální, že procházíme určitým "barevným" vývojem. V různých obdobích života nosíme různé barvy, různými barvami se obklopujeme. Ale ne všichni se vyvíjejí stejně...New York Magazine vyzpovídal několik lidí, kteří jsou věrni jen barvě jedné.







Rebecca Turbow, módní návhářka



"Osm let jsem nosila jen tyrkysovou - do loňského září, kdy jsem přešla na šedou. Měla jsem špatný rok a potřebovala jsem změnu."

"Nosím jen oblečení, které si sama vyrobím. S botami je to těžké. I podrážky musí být šedé nebo aspoň bílé. Nesnesu, když jsou černé."


"Nevím, jestli to není nějaká choroba. Zajímalo by mě, jestli pro to existuje nějaký název."







Elisabeth Sweetheart, textilní návhářka



"Pocházím z Nového Skotska, kde je zelená barva všude kolem. Když jsem se přestěhovala do New Yorku, tak mi chyběla příroda. Začala jsem si na zeleno lakovat nehty, a pak se to nějak rozšířilo."



"Nemohu usnout, když na sobě nemám něco zeleného."







Stephin Merritt, skladatel a textař


"Mám hnědé vlasy a oči a jsem rád, když jsou věci tón v tónu."





Valeria "ValBlu" McCulloch, návrhářka bot


"Mým oborem na univerzitě byla teorie barev. Modrá barva je z historického hlediska nejzajímavější."

Jak je vidět, každý z nich má pro svoji jednobarevnost jiné důvody. Nebudu se ptát, jaké barvě byste přísahali věrnost vy, ale kdyby tomu tak mělo být, jaký by byl váš motiv?

1 komentář:

Sturnus Vulgaris řekl(a)...

Je to pár dní, co jsem si vzal podkolenky jako na obr. č. 1 do práce a vzbudilo to dost rozporuplné reakce: první bylo zvolání "krutý", doplněno na "krutě sexy", pak následovalo "co to máš na sobě?" a "extravagantní". Chjo... Jenže co dát na špaččí nožky?